

Cadeaubon
De cadeaubon is een waardebon die te besteden is aan alle producten van de drukkerij.
Je kunt er drukwerk mee betalen, maar ook de workshops, tafelverhuur e.d. Ook aanbiedingen zijn te betalen met de bon. Wij geven alleen geen geld terug. Heb je een bon van 10 euro en koop je iets van 5 euro, dan krijg je een bon van 5 euro terug.
Hoe werkt het....
In de webshop kun je de bon betalen en downloaden, maar je kunt deze ook in de drukkerij kopen. Er zijn in verschillende prijsklassen bonnen verkrijgbaar. De bon is een jaar geldig. Wil je een bon online kopen: klik hiervoor op webshop en volg de procedure. Je kunt zelf de bon uitprinten en kado geven of er mee betalen in de drukkerij. Het is nog niet mogelijk om bestellingen van de webshop te betalen met de bon.
contact:
Wie ben jij in de vakgebied
Er is veel te leren en te bereiken in het vakgebied, dat de psyche en motoriek combineert. Logisch want lichaam en geest zijn verbonden en hebben invloed op elkaar. Functioneert lichaam en geest als één, dan functioneert de mens optimaal. Er zijn allerlei opleidingen op dit gebied en de insteek is divers.
De vraag is: "hoe pas je toe wat je weet en wat breng jij mee als nieuwkomer in dit vakgebied?"
Deze cursus is voor (bijna) professionals, die met kinderen, jongeren en (jong)volwassen werken en hen willen begeleiden alles uit zichzelf te halen wat er in zit.
Als oude rot in het vak is mijn devies:
"Keep it simple"
Mijn uitdaging is de beste therapeut te zijn, zonder enig hulpmiddel. De eerste vraag die ik beginnende PMT-ers altijd stel is: Wat doe je als iemand om hulp komt vragen en je hebt niets behalve jezelf en de cliënt. Hoe ga je te werken?
De tweede vraag is: "Waarom kies je voor bepaalde oefeningen en middelen?"
En dan de twijfels:
-
Wat is de menselijke conditie? Zijn we als mens uniek? Wat is de gemene deler? Kan ik, wat ik weet op iedereen toepassen?
-
Wat weet ik en hoe pas ik het toe?
-
Kan ik dit aan? Waarom heb ik voor dit vakgebied gekozen?
Kan je de bovenstaande vragen beantwoorden, dan wordt het interessant. Je komt dan niet alleen uiteindelijk heel dicht bij de cliënt, maar ook heel dicht bij jezelf.
Als PMT-er heb je één interessante tool en dat ben jezelf. De kracht zit in je authenticiteit, oprechtheid, eerlijkheid en 110% inzet.
Door jezelf en de mensheid goed te doorgronden en op termijn veel ervaring op te doen, vind je in het vak je ware doel en zal je met kop en schouders boven de rest uit stijgen. Dat maakt het vak interessant. En als je kinderen, jongeren of (jong)volwassen tot hun volledige potentieel laten wilt laten komen, dat hun succes en welzijn van cruciaal belang is voor van onze samenleving.
Deze cursus bied je o.a.:
-
Je kennis omzet in praktische kunnen.
-
Een set vaardigheden om mensen te inspireren zelf naar wegen te zoeken hoe zij kunnen ontwikkelen, hun doelen kunnen behalen of te participeren in de samenleving.
-
Inzicht in het leerproces van een mens. Dit helpt je in te schatten wat mensen nodig hebben om te leren het leven naar hun hand te zetten.
-
Hoe kun je mensen in hun kracht zetten op een manier zodat zij dit niet alleen tijden de behandeling kunnen aanwenden, maar een heel leven lang.
-
Een manier hoe je kan zien en in kaart kunt brengt waar je cliënt zich begeeft en waar hij naar toe kan of wil, zodat je effectief en doelmatig aan de slag kan.
-
De kunde om van algemeen naar specifiek te denken, zodat het werk eenvoudiger wordt.
-
De kennis om een betere leider, mentor en rolmodel te worden voor je cliënt, door je communicatieve vaardigheden, empathie en begrip op het gebied het samenwerken met de cliënt aan te vullen of te verbeteren.
-
Dat je op lange termijn meer uit behandeltrajecten haalt, zodat cliënten niet in een cirkel blijven rond lopen.
-
Dat je beter weet waar jij voorstaat en waartoe je in staat bent, zodat je waardevoller bent voor je cliënt en opdrachtgever.
-
Basis redenen waarom een cliënt vastloopt in het behandelingstraject.
-
En meer.......
Onderwerpen
Het waarom: waarom ben je pmt-er en waarom kies je voor een bepaalde client
Leren buiten je comfort zone: Leren buiten je comfort zone is de meest voorkomende reden waarom mensen niet volhouden, doorzetten of geen doorbraak in hun patronen kunnen bewerkstelligen. Hoe komt dit?
Leercurve: leren gaat via een bepaald patroon. Dit patroon veroorzaakt dat op Koningsdag kleedjes vol hobby's te koop worden aangeboden, maar ook dat mensen het lastig vinden behandelingen vol te houden of door te zetten. Hoe kan je dit voorkomen?
Staat van een mens: de staat waarin mensen zich begeven is cruciaal voor het succes. Hoe kan je een negatieve staat van zijn doorbreken?
Bouwen aan een identiteiT: een krachtige identiteit heb je nodig is handig voor een langdurig resultaat van de behandeling. Hoe bouw je samen met je client aan deze versterking van de identiteit.
Helpende en storende gedachten: gedachten en de betekenis van innerlijk spraak kunnen mensen maken en breken. Hoe kun je dit in het voordeel van de client inzetten.
Focus: waar jij en de client de focus leggen is ontzettend belangrijk. Wat is belangrijk en wat absoluut niet meer.
Six human needs: mensen hebben behoefte. Meestal zijn deze ontstaan door ervaring in de jeugd. Deze ervaring kunnen vast patronen veroorzaken die een succesvolle behandeling in de weg staan. Hoe kan je hierin verandering in brengen?
Waarden en normen: Waarden en de daarbij horende normen zijn van grote invloed op de ontwikkeling van de mensen en dus ook op het succes van de behandeling. Hoe breng je de waarden en normen van je client in kaart.
Map van het onderbewuste: onbewust kunnen mensen op een destructief niveau zitten. Hierdoor is vooruitgang en ontwikkeling niet mogelijk. Op welk niveau zit je client en hoe krijg je een client naar een niveau van groei.
Archetype en Rose van Lear: wat doet een mens van nature en hoe kun je dat ontdekken. Waar staat de mens in het moment en hoe kun je weerstand omzetten in samenwerking.
Het brein als denker en lichaam als ervaringsdeskundige.
Inspireren en empowereN: wanneer motiveer en wanneer inspireer je een mens. Hoe laat je een mens zijn kracht voelen.
Priming: hoe kan je priming inzetten voor je client
Een behandelprogramma maken
Bespreken van lastige situaties: hoe kan je lastige situatie bespreken zonder dat het een beladen gesprek wordt en toch alles helder- en duidelijkheid schept.
Gevoelens in kaart brengen
Oefeningen die gebruikt kunnen worden om traumatische ervaring anders te bezien