Zoeken
  • Mojo51

Mojo51

Bijgewerkt: 22 jun 2018


Hoezo de naam Mojo51

Mojo51 hoe kom je er op? We waren dus op zoek naar een andere naam voor de stichting omdat WonderKids als naam de lading niet meer dekte. Van alles is de revue gepasseerd, maar geen enkele naam voelde goed genoeg. Tot een paar dagen voor Kerst 2017.


Het is het verhaal

"En toen was ik mijn mojo kwijt, maar nu is het terug en ga ik ervoor."

Ik was aan het wandelen langs de IJssel en kwam een man tegen. Hij zat op het bank je bij de spoorbrug. Toen ik naast hem ging zitten vertelde hij over zijn leven. Hij legde mij uit dat het een tijdje niet zo goed met hem was gegaan. Hij was zijn mojo kwijt. Nu het weer terug is, gaat hij er weer helemaal voor. Hij was aangesloten bij het Leger des Heils en voelde zich goed. Nadat we nog even geklets hadden over van alles en nog wat ben ik naar huis gelopen. Mooie vent, goed verhaal. Vooral het woord mojo bleef hangen. De volgende vergadering waarin zowel medewerkers als cliënten aan mee doen, heb ik het woord voorgesteld en het verhaal erbij verteld. Iedereen was het er mee eens. Dit woord geeft weer waar we voor staan en wat er met onze doelgroep gebeurd.



De ontwerper

Zowel medewerkers als cliënten hadden unaniem gekozen voor Egbert (Egbert.EGD https://www.egbertegd.nl) als ontwerper. Natuurlijk had Egbert ook een mening. Als we dit wilde dan moest er meer eenheid komen. Prima. We gingen we met 3 nieuwe logo's en 2 nieuwe namen. WonderKids werd Mojo 51, atelier OPNIEUW ging PressOn heten en WonderKids bleef WonderKids, maar dan met een totaal nieuwe look. Mojo51 en PressOn krijgt een eigen website en de Stoeikruimels van WonderKids kan prima onder Mojo51 blijven vallen. De logo's zijn fantastisch geworden. Egbert heeft goed aangevoeld wat er nodig was.


Hoe ziet de organisatie er nu uit

PressOn en WonderKids by Mojo 51

PressOn en WonderKids vallen beiden onder Stichting Mojo51. Voor alles op het gebied school- en arbeidstoeleiding en de stoeikruimels kun je terug bij de stichting. De organisatie structuur is hetzelfde gebleven en de doelen die we bij de oprichting gesteld hebben blijven overeind. Ook de doelgroep is niet veranderd. De naam en de look and feel passen nu alleen beter bij de inhoud en daar waren we naar opzoek.

Wil je meer weten over wat we doen, kijk dan rond op onze website of www.presson.nl of www.stoeikruimels.nl








0 keer bekeken
  • White LinkedIn Icon